lørdag 9. november 2013

Leking og ringeklokker

Jenta vår imponerer stadig! Jeg holder på å utvikle lekebelønningen, og en av tingene jeg vil ha kontroll på, er slipp og ta den igjen. Vi drar og leker, så blir jeg passiv og tar tak i halsbåndet hennes. det går noen sekunder, så slipper hun, jeg sier braaa og "vent...vent" og så "ta den!" Og hun hiver seg på leken selv om den er helt i ro fremdeles! Dette forsto hun fra første gang, jeg er helt imponert!
(Jeg hopper jo direkte fra en traust beagle, så jeg er kanskje lett å imponere...)

Nå har vi hengt opp bjeller på veggen ved gangdøra. Hva vi skal med dem? Vel, den skal bli Bianca sitt signal om at hun vil ut. :-) Vi skal lære henne å dytte på bjellene med snuten for å få oss til å komme og slippe henne ut.

Jeg har enda en ide som jeg kommer til å innføre litt senere; ringeklokke utenfor ytterdøra, hengt opp i hundehøyde. Cindy hopper opp og krafser på vinduet for å lage mest mulig støy slik at vi kan komme og slippe henne inn. Det fungerer jo veldig fint det, sånn rent bortsett fra at vinduene bestandig er sølete... Dessuten er det en helt forferderlig lyd! Det hadde derfor vært mye bedre om de begge lærte seg å touche nesen på ringeklokka for å varsle oss...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar