fredag 25. oktober 2013

Miljøtrening

Lasse og Bianca koser seg sammen. Begge er veldig rolige med hverandre, jeg tror de forstår hverandre godt. 
 Ellers har Bianca vært på klassebesøk i dag også (annen klasse enn i går), gått tur i skogen med noen fremmede barn. Der strevde hun seg opp en bratt og glatt bakke og syntes visst det var n artig utfordring. Og hun har vært på besøk hos "tante" som har både katter, hester og hund. Kan tro det var mange spennende lukter der!:-)
Cindy har dessuten bydd opp til lek i dag - og for en lek! Villere og villere for hver gang! Det gikk helt rundt for stakkars meg, og jeg torde nesten ikke se på mer. ;-) Og Bianca på sin side byr katta opp til lek, men det blir jo altfor voldsomt, katta ligger flat, så det greier jeg hverfall ikke se på og avslutter så fort jeg kan! ;-)
 



 Ellers ser jeg vi har med en kreativ frøken å gjøre -Oppi der og nedi her, opp med labben og dytte borti der! - her blir det mye å klikke for når hun er blitt klikkerklok! :-) Men ellers er det jo så mye annet rart å lære for en sånn liten krabat. Sitte foran døra, sitte før mat, følge etter, gå i bånd, hilse pent med alle fire beina i bakken (uff, så vanskelig!), dra i leker, komme, ta kontakt, tisse og bæsje ute, ikke bruke tennene på folk, være i bur, kjøre bil, koble av...Vi konsentrerer oss om alt dette, så får klikkerklokskapen komme litt senere. :-)
Ellers har vi gått over og valpesikra hagegjerdet i dag, så nå skal ikke små hunder komme seg ut på vift! :-)

4 kommentarer:

  1. Denne jenta er berre suuuper søøøt!

    SvarSlett
  2. Låter härligt! Vore intressant att läsa om hur du tänker vid inlärningen :)

    SvarSlett
  3. Jeg tenker om innlæringen at jeg har å gjøre med en hund som lett kan bli for høy i hverdag og innlæring, så jeg går meget varsomt fram og har antennene ute og forsøker å lese hunden godt for å ikke la det bikke over i usunt stress. Jeg velger å se det litt an fra dag til dag, fra uke til uke, på hvordan jeg skal legge opp treningen. I denne første tiden, tenker jeg at jeg belønner det jeg vil ha mer av, uten å blande inn klikker eller lokking, men med riktig arousal ... Det er så mye som skal på plass for en liten frøken. :-)

    SvarSlett